Цьогоріч навчальний рік стартує 2 вересня. Фініш — 30 червня 2025.
Водночас у шкіл більше свободи у плануванні. Вони можуть самі коригувати структуру навчального року. Головне — враховувати безпекову та енергетичну ситуацію, вплив війни на учнів і можливі освітні втрати. Про що йдеться
Педагогічна рада визначає:
- структуру й тривалість навчального року в межах дат, які визначив уряд;
- структуру й тривалість навчального тижня / дня / занять;
- відпочинку між ними;
- форми організації освітнього процесу.
ОВА та засновники закладів створять умови для безпечного старту навчання залежно від безпекової ситуації в регіоні. А школи подбають про баланс між навчанням та відпочинком — на канікули відведено щонайменше 30 днів упродовж навчального року.
Ця гнучкість дозволить школам адаптуватися до викликів воєнного часу та забезпечити якісну освіту для кожного учня.
У зв’язку із зупиненням дії частини третьої статті 10 Закону України «Про повну загальну середню освіту» щодо тривалості, дати початку та закінчення навчального року, а також надання відповідних повноважень Уряду, постанова врегульовує питання організованого початку 2024/2025 навчального року.
У закладах загальної середньої освіти тривалість 2024/2025 навчального року визначено з 2 вересня 2024 року до 30 червня 2025 року. Визначаючи це, Уряд орієнтувався на відсутність звернень від абсолютної більшості громад щодо початку навчального року раніше і потребу в часі на ретельну підготовку закладів освіти до приймання учнів.
Водночас нагадаємо, що в межах затвердженої Урядом тривалості навчального року педагогічна рада визначає структуру й тривалість навчального року в закладі загальної середньої освіти, навчального тижня, навчального дня, занять, відпочинку між ними, форми організації освітнього процесу. Визначаючи це, вона враховує час, передбачений освітньою програмою, обсяг навчального навантаження в навчальному плані й вікові особливості, фізичний, психічний та інтелектуальний розвиток дітей, особливості регіону тощо.
Отже, заклад освіти може самостійно визначати структуру навчального року та форми організації освітнього процесу. Зокрема, з огляду на те, наскільки навчання в умовах війни вплинуло на психічний стан та інтелектуальний розвиток учнів, чи є в них освітні втрати, якою є безпекова та енергетична ситуація тощо.