Що робити в разі кіберінциденту?
Кіберінцидент — це подія навмисного або ненавмисного характеру, яка становить загрозу безпеці інформаційних систем або мереж та може призвести до порушення їх нормального функціонування. Кіберінциденти можуть мати серйозні наслідки для медичних закладів, працівників і пацієнтів, адже вони створюють загрозу витоку, втрати або спотворення даних, а також можуть перешкоджати наданню медичної допомоги.
Основні ознаки кіберінцидентів:
☛ Нетипова робота пристроїв: компʼютер без видимої причини працює повільніше, зникають або зʼявляються програми, повідомлення та файли, самостійно вимикається антивірус, зʼявляється багато спливних вікон, виконуються неочікувані перенаправлення на інші сайти в браузері тощо;
☛ Відбуваються неавторизовані спроби доступу до облікових записів. Про це можуть свідчити повідомлення про спробу автентифікації у вашому обліковому записі, двофакторну автентифікацію, яку ви не здійснювали, повідомлення, які ви не відправляли;
☛ Порушення доступу до облікового запису. Наприклад, неможливість автентикуватися з використанням своїх облікових даних або наявна інформація в даних про використання вашого акаунту про те, що його використовують на невідомому вам пристрої;
Якщо стався кіберінцидент: якнайшвидше повідомте про це керівництво закладу, а також обовʼязково — відповідального за інформаційну безпеку або адміністратора безпеки установи та дотримуйтесь його інструкцій. Що швидше медпрацівник повідомляє про підозру на кіберінцидент, то більше шансів своєчасно запобігти серйозним наслідкам.
Дізнайтеся як запобігти кіберзагрозі https://moz.gov.ua/dii-pri-kiberincidenti