ВПРАВИ, ЯКІ ДОПОМОЖУТЬ ВИЗНАЧИТИ ЕМОЦІЙНИЙ СТАН ДИТИНИ З ООП
Психологи проєкту «Підтримай дитину» підготували прості вправи, які допоможуть батькам та педагогам, що працюють з дітьми з особливими освітніми потребами, дізнатися більше про емоційний стан малечі. Вправи підійдуть для дітей 3-5 років, їх можна легко виконати за будь-яких умов: удома, в дорозі чи в укритті.
Вправа «Емоції», авторка – Ольга Набоченко
Покажіть дитині малюнок із зображенням котиків та попросіть :
Можна запропонувати малечі самій продемонструвати ті емоції, які вона бачить у тварин, а потім поговорити з нею про те, що, на думку дитини, відчувають котики і яка причина цих почуттів.
дітям з особливими освітніми потребами
- порахувати кількість тваринок, які вона бачить;
- визначити та пояснити вибір, який котик подобається найбільше;
- описати зовнішній вигляд і настрій котика, який найбільше подобається;
- визначити, який котик за настроєм відповідає настрою дитини.
Після розмови про котиків доречно запитати, які емоції відчуває дитина в закладі освіти, на прогулянці, під час сирен тощо.
Дізнатися більше про емоції дитини та її психологічний стан допоможе увага до таких моментів:
- якщо дитина обрала різних котиків у відповідь на питання: «Який котик тобі подобається найбільше?» та «Емоції якого котика схожі на твої власні?»;
- якщо в описі котика дитина першою ознакою вказує його стан (засмучений, веселий, зляканий), а лише потім – вигляд.
Приділяйте увагу відповідям дитини на питання: «З якої причини ці котики відчувають такі емоції? Чому і коли ти відчуваєш подібні емоції?».