ПОРАДИ ПСИХОЛОГІВ ПРОЄКТУ «ПІДТРИМАЙ ДИТИНУ» ДЛЯ ОСВІТЯН ТА БАТЬКІВ, ЯКІ ЗАЙМАЮТЬСЯ З ДІТЬМИ ІЗ ООП
Робота з дитиною з особливими освітніми потребами може бути виснажливою як психічно, так і фізично для дорослих. Через втому та накопичений стрес вони часто зосереджують свою увагу і увагу дитини на невдачах та помилках. Натомість дитячий психолог Катерина Довгопола радить фокусуватися на звершеннях та перемогах, аби досягти якнайкращих результатів.
Щоб налаштуватися на позитивний настрій, варто зробити паузу в роботі, використавши доцільну техніку релаксації або саморегуляції. Якщо дорослий почувається гарно та бадьоро, то його/її голос, міміка і жести допоможуть підтримувати енергійний настрій і у дитини, що сприятиме виконанню завдань.
Починати урок краще із завдання, яке дитина напевне зможе успішно виконати. Власний успіх надихатиме на наступні звершення. А почуття гордості за себе сприятиме спробам виконати і більш складні завдання.
Якщо дитина не демонструє очікувану поведінку, дорослим варто спробувати виокремити те, за що також можна похвалити. Наприклад, якщо під час роботи за столом дитина встала і почала ходити по кімнаті, дорослий може організувати фізкультхвилинку або виконати вправу на релаксацію. Коли дитина підійде до стільця, варто похвалити її за те що, вона знайшла своє робоче місце і допомогти знову сісти за стіл.