ПРЕЗЕНТОВАНО ДОРОЖНЮ КАРТУ РЕФОРМУВАННЯ ІТ-ОСВІТИ
16 грудня 2021 року Міністр цифрової трансформації презентував план реформації IT-освіти до 2030 року на конференції Synergy 2021 IT Business & IT Education. У конференції взяли участь заступник Міністра освіти і науки України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Артур Селецький та Державний секретар Міністерства освіти і науки України Сергій Захарін.
Під час заходу було презентовано Дорожню карту проєкту з реформування IT-освіти, яка була розроблена Міністерством освіти і науки спільно з Міністерством цифрової трансформації та охоплює 15 ініціатив у сферах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої та неформальної освіти.
Також представлено таймлайн впровадження ініціатив, починаючи з першого кварталу 2022 року до 2023 та ефект запропонованих ініціатив у перспективі 10 років.
«Ми маємо величезний попит на ІТ-спеціалістів. Питання пошуку талантів є одним із найбільш важливих для успішного функціонування галузі», – повідомив Артур Селецький.
Заступник Міністра зазначив фундаментальну роль викладачів і вчителів для майбутнього держави. МОН працює над дебюрократизацією викладацької діяльності, внесенням нормативних змін для залучення іноземних спеціалістів та IT-практиків до викладання в українських закладах освіти.
Невід’ємною складовою успішної реформи IT-освіти має стати синергія держави, бізнесу та освітніх закладів. Артур Селецький повідомив про нещодавній запуск платформи «Наука і бізнес» (SCIENCE TO BUSINESS MARKETING MODEL), що покликана стати містком між бізнесом і наукою. Заступник Міністра запросив представників IT-спільноти долучатися до функціонування платформи та використовувати її можливості для подальшого вдосконалення досліджень та інновацій (R&D) в Україні.
Державний секретар МОН Сергій Захарін згадав про проєкт «Ноутбук кожному вчителю», у межах якого виділено 980 млн гривень на закупівлю ноутбуків для педагогічних працівників шкіл. Цей проект є одним з багатьох, які успішно та ефективно реалізує МОН у сфері цифрової трансформації.
Сергій Захарін відзначив, що попит на зміну змісту IT-освіти формує ринок праці та IT-спільнота. Мінцифри виступає якісним консолідатором змін у цій сфері, а МОН сприяє ефективному впровадженню реформ.
Державний секретар МОН наголосив на ролі шкільної освіти в системі підготовки майбутніх IT-фахівців. Наразі спостерігається значний дефіцит вчителів математики та інформатики, саме тому важливими є ініціативи з реформування математичної та інформатичної освіти, що закладені в Дорожню карту.