Володимир Юр’єв: Налагодження ефективної комунікації з ОДА допоможе громадам належним чином організувати надання соціальних та освітніх послуг
Ефективна комунікація територіальних громад із структурними підрозділами облдержадміністрації та територіальними підрозділами відповідних служб – це саме той засіб, який допоможе громадам належним чином організувати для своїх мешканців надання соціальних та освітніх послуг, оперативно вирішувати проблемні питання та залучати фінансування на власні проєкти у соціальній сфері – це основний меседж сьогоднішньої зустрічі-наради з головами тергромад Хмельницького району, яку провів заступник голови облдержадміністрації Володимир Юр’єв.
Захід мав на меті обговорення проблематики, яка виникає в процесі долучення громад до виконання загальнодержавних програм та проєктів, обласних програм, реалізації норм та положень законодавства. Як зазначив Володимир Юр’єв, для обласних посадовців важливо з перших уст почути про ті проблеми, з якими громади стикаються на місцях, та їх бачення щодо можливих шляхів вирішення цих питань.
“Ми завершили перший етап децентралізації, і відбулася передача від органів виконавчої влади органам місцевого самоврядування значної частини повноважень, ресурсів та відповідальності. Голови територіальних громад області були обрані шляхом голосування виборців, а отже взяли на себе персональну відповідальність за тих людей, які проживають на території територіальної громади, за ті процеси, які делеговані державою та відповідну інфраструктуру, що є на території територіальної громади,” – наголосив заступник голови ОДА.
Саме тому, за словами посадовця, голови громад повинні забезпечити надання мешканцям якісних соціальних, освітніх послуг, послуг з опіки сімей та дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах. Це завдання на етапі становлення громад є складним та потребує консультаційно-методичної допомоги і вимагає налагодження чіткої взаємодії зі структурними підрозділами обласної державної адміністрації. Володимир Юр’єв додав, що сьогоднішня нарада якраз і покликана покласти початок такій взаємодії та дати очільникам громад чітке розуміння повноважень кожного з підрозділів.
Про основні завдання та особливості роботи розповіли представники департаментів соціального захисту населення, освіти, науки молоді і спорту, Служби у справах сім’ї ОДА, обласного центру соціальних служб, а також Державного архіву, Управління державної служби якості освіти, ГУ Національної сервісної служби та ГУ Національної поліції в Хмельницькій області і Хмельницької окружної прокуратури. Також під час спілкування представники тергромад мали можливість отримати відповіді на свої запитання.
Основні питання, на які зверталася увага:
? протидія домашньому насильству (створення та належне кадрове забезпечення спеціалізованих соціальних служб у громадах, підготовка фахівців та організації корекційної роботи як з кривдниками, так і з постраждалими; проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи з населенням з метою підвищення рівня обізнаності громадян про відповідальність за вчинення насильницьких дій, розуміння прав та механізмів захисту осіб, які постраждали в ситуації домашнього насильства; налагодження взаємодії з органами Нацполіції з метою оперативного реагування на випадки насильства в сім’ї, тощо);
? організація надання освітніх послуг (розвиток та оптимізація освітньої мережі, аналіз мережі закладів дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти в Хмельницькому районі, інклюзивність та робота інклюзивно-ресурсних центрів, організація харчування школярів/здобувачів закладів освіти, види субвенцій з державного бюджету в сфері освіти, які можуть бути залучені в громаду, робота закладів освіти в умовах пандемії COVID-19 та вакцинація працівників, підготовка до опалювального сезону в закладах освіти, особливості проведення позапланового інституційного аудиту закладів освіти, тощо);
? реалізація в громадах програми Президента України Володимира Зеленського “Здорова Україна” (облаштування в територіальних громадах Хмельницького району «Активних парків – локацій здорової України”);
? соціальні послуги в територіальних громадах (проблемні питання організації надання послуг, створення спеціалізованих служб підтримки осіб, що постраждали від домашнього насильства, аналіз організації соціальної роботи в територіальних громадах, кадрове забезпечення надавачів соціальних послуг; створення та функціонування служб у справах дітей в ТГ; розвиток сімейних форм виховання; створення дитячих будинків сімейного типу та сімей патронатних вихователів; забезпечення житлом дітей-сиріт за рахунок коштів державного бюджету);
? організація роботи архівних установ Хмельницького району в умовах завершення адміністративно-територіального устрою;
? створення та функціонування Головного управління Національної соціальної сервісної служби у Хмельницькій області (завдання та повноваження служби, проведення інформаційної роботи з населенням, державні фінансові гарантії для соціально вразливих верств та обсяги фінансування, яке виділяється для їх виплати).
Підсумовуючи, Володимир Юр’єв наголосив на необхідності 100% виконання вимог нормативно-правових актів, які регламентують зобов’язання громад у сфері соціальної політики, та ще раз звернув увагу представників громад на важливості тісного діалогу громад з відповідними підрозділами та службами, адже у великій мірі саме від цього залежатиме якість надання соціальних послуг та залучення в громади відповідних державних субвенцій.