ЗАЛИШКИ ОСВІТНЬОЇ СУБВЕНЦІЇ МОЖНА ВИКОРИСТОВУВАТИ НА ОНОВЛЕННЯ ШКІЛЬНИХ ХАРЧОБЛОКІВ – РОЗПОРЯДЖЕННЯ УРЯДУ
Сьогодні, 11 серпня 2021 року, Уряд ухвалив розпорядження «Деякі питання фінансування оснащення закладів загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти».
Мета документа – забезпечення ефективного та результативного механізму використання цільових залишків освітньої субвенції у 2021 році та наступних бюджетних періодах.
«Питання використання цільових залишків освітньої субвенції є болючим для освітян, тому МОН продовжує вдосконалювати механізм їх використання. Ухвалені сьогодні на засіданні Уряду зміни допоможуть врегулювати це питання та сприятимуть позитивним змінам. Тож прошу голів облдержадміністрацій звернути увагу на активне використання залишків коштів для облаштування закладів освіти», – зазначив Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет.
Як розповів Міністр, відповідно до ухваленого розпорядження цільові залишки коштів за освітньою субвенцією використовуються у 2021 році та наступних бюджетних періодах з урахуванням цільового призначення субвенції та спрямовуються на об’єкти (види робіт), що були визначені Міністерством освіти і науки у встановленому законодавством порядку, а зекономлені внаслідок проведення процедур закупівель – на придбання обладнання для їдалень (харчоблоків) і навчальних кабінетів закладів освіти.
Зокрема, залишки коштів за освітньою субвенцією, зекономлені внаслідок проведення процедур закупівель, спрямовуються на придбання обладнання для їдалень (харчоблоків) закладів освіти:
- опорних закладів загальної середньої освіти з кількістю учнів (без урахування їх кількості у філіях) не менш ніж 200 осіб та їх філій;
- закладів загальної середньої освіти з кількістю учнів не менш ніж 400 осіб;
- закладів загальної середньої освіти, фінансування яких здійснюється з обласного бюджету;
- закладів загальної середньої освіти, розташованих у селах (селищах), що мають статус гірських населених пунктів, та населених пунктах, розташованих на лінії зіткнення, з кількістю учнів не менш ніж 100 осіб.
У разі необхідності закупівлі малоцінних необоротних матеріальних активів під час придбання обладнання для їдалень (харчоблоків) та навчальних кабінетів закладів освіти відповідні видатки розвитку можуть спрямовуватися на видатки споживання.
Використання освітньої субвенції на придбання обладнання для їдалень (харчоблоків) закладів освіти здійснюється на засадах співфінансування:
- для обласних бюджетів, бюджету м. Києва та бюджетів міських територіальних громад, чисельність населення яких станом на 1 січня 2020 року становила понад 40 тис. осіб: щонайбільше 70% – за рахунок освітньої субвенції, не менш ніж 30% – за рахунок коштів місцевих бюджетів;
- для бюджетів міських територіальних громад, чисельність населення яких станом на 1 січня 2020 року становила менше ніж 40 тис. осіб, селищних територіальних громад, сільських територіальних громад: щонайбільше 90% – за рахунок освітньої субвенції, не менш ніж 10% – за рахунок коштів місцевих бюджетів;
- для закладів, розташованих у селах (селищах), що мають статус гірських населених пунктів, та населених пунктах на лінії зіткнення: щонайбільше 95% – за рахунок освітньої субвенції, не менш ніж 5% – за рахунок коштів місцевих бюджетів.
Обов’язковою умовою фінансування за рахунок освітньої субвенції є попереднє спрямування коштів місцевих бюджетів за цільовим призначенням.
Співфінансування з місцевих бюджетів здійснюється згідно з розписом місцевих бюджетів.
При цьому джерелами співфінансування коштів місцевих бюджетів не можуть бути кошти державного фонду регіонального розвитку та міжбюджетні трансферти з державного бюджету місцевим бюджетам, включаючи залишки коштів освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам.
«Рішення важливе й тим, що сприятиме створенню сучасного, безпечного та інклюзивного освітнього середовища в закладах освіти, забезпечуватиме додатковий попит на продукцію виробників обладнання для їдалень та навчальних кабінетів, а також сприятиме реформуванню галузі освіти», – підкреслив Сергій Шкарлет.